Predlogi za mednarodno ESTA konferenco

o/about ESTA Forumi ESTA Forum Predlogi za mednarodno ESTA konferenco

  • Avtor
    Prispevki
  • #1928
    Kristian Kolman
    Keymaster

    Člani ESTA že od ustanovitve 1998 tvorno sodelujemo pri podajanju predlogov organizatorjem mednarodnih ESTA konferenc za predavanja, delavnice, posterje, mojstrske tečaje in ostale oblike predstavitev.
    V pričujočem forumu so podani najnovejši predlogi za aktualno mednarodno ESTA konferenco.

    #1968
    Sanja Repše
    Participant

    POVEZOVANJE LJUDI Z VKLJUČEVANJEM NOVEGA AVTORSKEGA PEDAGOŠKEGA MATERIALA
    Predstavitev predavanja na 52. ESTA Mednarodni konferenci marca 2024 v Portu
    Kategorija predstavitve: demonstracija pedagoških pristopov.

    Pedagoški pristop, ki povezuje ljudi z vključevanjem novega avtorskega pedagoškega materiala, je primer ustvarjanja, spoznavanja in uporabe sodobnih učnih gradiv kot dodatne obogatitve uspešnega pedagoškega učnega procesa mlajših violončelistov.
    Namen je predstaviti sodobno avtorsko delo Štiri končertini za učence začetnih razredov glasbene šole, enostaven material v obliki sonatnega stavka s specifičnimi metodičnimi cilji za razvoj učenca v posameznem obdobju. Težavnostna stopnja se z zaporedno številko končertinov zvišuje in tako se učenec postopno približa težjemu pedagoškemu materialu violončelistov skladateljev, ki so pisali program za razvoj. Delo je lepo sprejeto med učitelji v slovenskih glasbenih šolah, pa tudi ponekod na tujem. In kar je zelo pomembno – otroci jih z veseljem igrajo.

    Predstavitev teme vključuje povezovanje dveh šol, učencev in dijakov, korepetitorja, skladatelja in tudi staršev, še posebej dragoceno je sodelovanje s portugalskimi kolegi učitelji violončelisti (dva nastopajoča učenca sta iz Slovenije in dva iz Portugalske). Na odru se predstavijo še dijaki iz Slovenije, ob zaključku demonstracije sledi še povezovanje učencev, dijakov in učitelja v ansamblu violončel.

    Tovrstni pedagoški pristop povezovanja je pomemben, dijaki in učenci spoznavajo druge šole, druge učence in dijake, novonastala dela, delijo oder s profesionalnim glasbenikom, ki jih vodi in usmerja. V varnem zavetju profesorja, ki jih vodi skozi drugačne izhode v posameznih delih, se tega učijo – da se na odru v živo povezujejo.

    Časovnica demonstracije in pedagoškega pristopa
    1. Predstavitev Končertinov ter pedagoškega pristopa, učenci izvedejo vse štiri končertine: dva učenca iz Slovenije in dva iz Portugalske; 30 min
    2. Nastop ansambla violončel: na odru se pridružijo 4 dijaki, učenci iz Slovenije; 15 min

    Sanja Repše, prof. spec.

    #2078
    Gal Faganel
    Moderator

    ‘THE PIANO IS TOO LOUD!’
    Acoustical Considerations and Practical Solutions for Performance of String Instruments with Piano

    Abstract
    “Close the piano!” is the conventional remedy for balance issues in a live performance of a string instrument with a piano. Are there better solutions to address this challenge? This common pairing of two such acoustically and physically disparate instruments presents a challenge which can, with careful consideration, communication, and control, result in a well-balanced performance. Is the piano objectively too loud or is the issue more nuanced? Where should the cellist sit or the violinist stand? Should the piano be fully opened, semi-opened or fully closed? Is there a certain position of the two instruments that is not commonly used but could contribute to a better balance between the two instruments? What is the string player’s role in contributing to a good acoustical balance? These questions will be answered in this lecture. Our recent acoustical study makes a significant contribution to these considerations. The study used controlled audio recordings (80) of excerpts from standard duo-sonata literature in different stage arrangements. Quantitative results include a summary of the survey taken by audience members during listening sessions of selected excerpts. The study included spectral analysis of the recorded samples and a blind audience survey. The results of the study question the age-old solution to lower or close the piano lid. Selected graphic images from spectral analysis will illustrate the benefits of certain stage setup options. Attendees will experience a demonstration of the stage setup options and other acoustical considerations using selected excerpts from sonatas by Bach, Beethoven, Brahms, and Prokofiev. The lecture will include practical advice for performers and pedagogical approaches for teachers based on these findings. While the performance examples will be performed by cello-piano duo, the acoustical considerations, implications, and presented guidelines are applicable to all bowed string instruments.

    Duration: 20 minutes + 10 minutes discussion (Q&A)

  • Za objavo odgovora morate biti prijavljeni.